donderdag 6 augustus 2009

Zeven maanden

Vandaag is Bruno precies 7 maanden oud.:cheerleader: Hij is nu ongeveer 42 cm. hoog (schouder) en hij weegt 9 kilo. Ik weet niet of hij nog veel zal groeien, maar ik vind wel dat hij de laatste tijd een beetje breder is geworden. Hij was altijd nogal tenger maar is nu een stuk steviger. 
Sinds gisteren tilt hij op bepaalde plekjes zijn pootje op om een geurspoor achter te laten. Het echte plaswerk doet hij nog op de 'vrouwelijke' manier. Eigenlijk is het een hele rustige periode nu zodat ik niet zo veel nieuws over belevenissen kan schrijven. Ik ga wel steeds verder met hem wandelen en dat gaat goed, alleen met de hitte van de laatste paar dagen kan ik merken dat hij net zo goed als ik, sneller moe wordt. Hij ligt graag in de tuin in het gras. Hij rolt zijn fleecedeken een beetje op en klemt die tussen zijn voorpoten, soms sabbelt hij dan een beetje aan een van de punten van de deken en dan valt hij in slaap, net alsof hij een knuffel vasthoudt. 
We hadden een heel mooi dik kussen voor hem gekocht voor in de kamer maar daar lag hij bijna nooit op. Die heb ik nu weggelegd en daarvoor in de plaats de favoriete fleecedeken gelegd, daar gaat hij nu 's avonds lekker liggen. Op schoot zitten is veel minder geworden. Wel neemt hij zo heel af en toe een aanloop en springt er zo in een keer op, maar als hij dan even rondgekeken heeft gaat hij er weer af. 
Ik heb al een paar keer 's avonds als het rustig was kleine stukjes gefietst:bike: :dog: met Bruno naast me en dat ging eigenlijk best wel goed. Ik zal het nog maar niet overdrijven en zeker nu niet met de warmte, maar dat is straks wel een makkelijke methode om hem even flink te laten rennen.. 
Karin heeft hem het commando 'geef' geleerd. Dan raapt hij de bal (of ander speelgoed) op en legt het in de hand. Tenminste meestal, soms wil hij gewoon trekken en dan proberen we hem duidelijk te maken dat 'los' ook echt loslaten betekent, dat is soms nogal moeilijk.:dilemma: 
Het zwemavontuur heeft nog geen vervolg gehad. Zou qua temperatuur makkelijk hebben gekund, maar het zwemwater was niet zo best en daarna ben ik nog niet meer die kant op geweest. Misschien ga ik dat volgende week nog een keer proberen. Als het minder mooi weer is, dan is het daar ook niet zo druk en dat vind ik fijner. Toen ik een poosje geleden met hem langs de beek wandelde was daar een andere hond aan het zwemmen en Bruno vond dat wel erg interessant, hij wilde wel graag met die hond spelen, maar als hij dicht bij het water kwam schrok hij toch elke keer weer terug. Hij heeft zijn poten wel natgekregen maar verder ging hij niet, dat watje:dramaqueen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten