woensdag 18 januari 2012

Dierenartsbezoek en meer


Vandaag moest Sam voor de 2de keer een prik halen bij de dierenarts. Eind december waren we ook al geweest, toen moest Bruno ook zijn jaarlijkse prik halen en hadden we dit gecombineerd.
Het gaat allemaal heel voorspoedig, Sam groeit als kool en weegt nu al 4,6 kilo, dat betekent dat hij 1,3 kilo is gegroeid sinds 27 december en dat is prima toch. Bruno woog trouwens 4,8 kilo toen hij (net zoals Sam nu) bijna 3 maand was.
Toen we terug kwamen kon je duidelijk zien dat Bruno ons, maar ook Sam gemist had. Sam werd van alle kanten besnuffeld en Bruno was helemaal blij dat de club weer compleet was.
Van de prik zelf heeft Sam helemaal niks gemerkt. Hij kreeg een paar koekjes voor zich en daar ging al zijn aandacht naar toe en toen de d.a. prikte reageerde hij helemaal niet.. net alsof er niks gebeurd was.

Sam en Bruno samen gaat ook prima. Wel vindt Bruno zichzelf toch wel 'de koning' en dat wil hij ook duidelijk laten merken. Vanmorgen was ik gaan wandelen en op de open plek bij de watertoren heb ik ze laten spelen. Ik had een klein balletje meegenomen. Sam vond dat heel erg leuk maar kreeg geen kans om het ding te pakken, want Bruno was hem steeds voor. Ook deed Bruno toen erg bezitterig, wat ik niet zo leuk vond. Ik riep hem dan bij me om de bal af te geven en dan kregen ze allebei een koekje/brokje. Het was wel een leuk spelletje waar ze beiden plezier in hadden, want alhoewel Sam geen kans kreeg om de bal te pakken, hij rende er toch telkens vrolijk achteraan.
Ook het spelen in huis gaat eigenlijk op dezelfde manier.

De echte pubertijd van Sam moet natuurlijk nog komen, maar hij heeft wel veel ondeugende momenten. Vooral onder het wandelen kan hij erg vervelend zijn. Hij loopt heel netjes mee maar wil onderweg elk takje of wat er ook maar op de grond ligt in zijn bek nemen. Soms lijkt het wel alsof hij aldoor maar honger heeft, dagen geen eten heeft gehad en dan maar die takjes of blaadjes van de grond gaat eten. Ik weet zeker dat hij niet te weinig eet, hij eet (en drinkt) echt veel meer dan Bruno. Dat merk je dan ook weer met het uitlaten. Hij moet echt ontzettend vaak plassen en poepen.

Zoals ik al zei kunnen ze het samen ook heel goed vinden en deze week was het leuk om te zien dat ze allebei eerst samen apart op een eigen kussen/deken in slaap waren gevallen. Opeens werd Sam zo half wakker en liep naar het kussen van Bruno waar Bruno beschermend zijn poot over hem heen deed en samen sliepen ze verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten