woensdag 21 maart 2012

Wisselen van tanden

Wist je dat honden ook eerst een melkgebit hebben? Van onze eerste Smous Bobby heb ik jarenlang een potje met daarin zijn melktanden bewaard. Toen Bruno aan het wisselen was hebben we er niet veel van gemerkt, van hem heb ik geen enkele tand gevonden. Wel heeft hij nu gelukkig een prachtig 'grote-honden-gebit'.
Sam is nu 5 maanden en zit midden in de tanden-wissel-periode.


de gevonden tanden
Vorige week was hij ergens op aan het knabbelen en toen ik heb dit wilde afpakken bleek dat het een tandje was. Ik heb nu 2 tanden gevonden (zie foto) maar hij is er al meer kwijt.
De lege plekken zijn niet goed te zien, omdat zijn lippen erover heen gaan
Toen we terug kwamen van een wandeling / stoeipartij zat Bruno op eens onder het bloed. Ik schrok hiervan, maar bij nader onderzoek bleek dat hij geen enkele wond had. Wel had Sam hem af en toe tijdens het stoeien in zijn vacht gehapt en daarbij is hij waarschijnlijk ook weer een tandje kwijt geworden.
Het is goed te merken dat hij last heeft van zijn mond en op dit moment knabbelt hij overal op. Ook vindt hij het prettig om op onze vingers te sabbelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten