zondag 21 oktober 2012

Herfstvakantie... uitrusten..???

Het is nu zondagmiddag en de laatste dag van de herfstvakantie. Bruno, Sam en ik zijn alle drie uitgeteld.
Je zou denken dat de vakantieperiode bedacht is om even helemaal bij te komen. Dit zou dan moeten lukken doordat je eindelijk tijd hebt om eens andere dingen te gaan doen dan normaal.
Mijn conclusie is dat je die andere dingen veel meer energie kosten dan gewoon een weekje werken.
Als Bruno en Sam konden praten denk ik dat zij hetzelfde zouden zeggen. Zij liggen helemaal uitgeteld op hun kussen en ik ga zo dadelijk lekker met een boekje op de bank.
Ik wilde nog een paar avonturen opschrijven omdat ik bang ben dat ik ze anders vergeet.

De herfstvakantie begon voor ons met de logeerpartij van Tanja en de daarbij meegekomen verrassing dat we samen lekker uit eten zijn geweest (dit stukje is niet voor de honden want zij mochten niet mee).
Thuisgekomen vond Tanja het toch wel erg gezellig als de honden bij haar op de bank en op schoot lagen. Omdat ze zo'n lol hadden heb ik een oogje dichtgeknepen.
De foto is niet zo mooi omdat ik geen fototoestel in de buurt had, maar je kunt wel zien dat Bruno zich helemaal op zijn gemak voelt. Als Sam ziet dat Bruno op de bank 'mag' dan wil hij dat ook. Maar meestal kan hij zijn draai niet vinden en zoekt hij al heel snel zijn eigen kussen weer op.

Gisteren kwamen Tanja en Thomas nog even langs en opnieuw wisten Bruno en Sam het voor elkaar te krijgen om op schoot en op de bank te springen. Hierop volgde een hele leuke stoei-/knuffelpartij met Thomas. Het gevolg van het oogje toeknijpen.... als ik nu maar even uit de kamer ben, dan installeert Sam zich heerlijk breeduit op de bank en gaat daar lekker liggen dutten. Bruno blijft netjes op zijn eigen kussen liggen. Hij wil alleen op de bank als ik er ook op zit en gaat dan lekker tegen mij aanliggen.
Ik ben er nu nog niet helemaal uit of ik het wel of niet goed ga vinden. In elk geval wil ik niet dat ze op de bank liggen als ik er niet bij ben. Zeker niet als ik net heb gestofzuigd!

Deze vakantie hebben we ook gebruikt om lekker te wandelen. De honden vinden het zalig als we iets verder lopen dan normaal, zeker als we dan op plekken komen waar ze lekker zonder riem kunnen rennen. Het terugkomen als ik roep gaat prima. Meestal is mijn persoontje al reden genoeg om heel enthousiast te reageren als ik roep, maar soms krijgen ze als extraatje een lekkere beloning.
Deze koekjes stop ik altijd los in mijn zak. Als ik thuis kom hang ik niet altijd mijn jas aan de kapstok maar gooi deze vaak over een stoel in de keuken. Deze week was het onverwachts erg mooi weer en dat was de reden dat ik mijn winterjas toch maar aan de kapstok heb gehangen en een fleece-vest aantrok toen ik ging wanden. Ook had ik in de zak natuurlijk weer koekjes.
Na de zoveelste lange wandeling waren we alle drie uitgeput, ik zat heerlijk te lezen en de honden sliepen.... dacht ik... Bruno lag inderdaad in de kamer op zijn kussen en ik ging er van uit dat Sam in de keuken op de mat lag, zijn favoriete slaap plekje. Toen ik naar de keuken liep om iets te pakken ontdekte ik dat Sam niet sliep maar erg rustig was om een andere reden. Hij zat namelijk aan mijn vest te knabbelen op de plek waar de koekjes in de zak zaten. Het was hem gelukt om gaatjes in het vest te maken en er kruimeltjes uit te krijgen en verder heeft hij er zo op zitten sabbelen dat het hele vest nu wel zo'n beetje naar hondekoekjes smaakt....

Aan het eind van de week kwamen Steven, Tom en Maura logeren. Al weer volop plezier voor ons allemaal. Het was erg gezellig en de honden werden bijna de hele dag goed bezig gehouden, mede dank zij het prachtige weer, 20 graden in de herfstvakantie het lijkt wel zomer!

Dat dit ongewone gezelschap ook erg veel indrukken achter heeft gelaten op de honden is nu duidelijk te zien, want ze liggen allebei totaal knock-out te slapen. Zelfs als er gewandeld moet worden gaat het heel rustig aan. En Sam ligt echt op zijn kussen en niet in de keuken aan mijn vest te sabbelen, dat heb ik nog maar een keer extra gecontroleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten