vrijdag 23 januari 2009

De naam

oe kom je aan een naam voor een pup? Dat is echt lastig want je hebt het gevoel dat het een beetje bij de hond moet passen. Daar komt voor mij nog het volgende probleem bij: als ik een van de kinderen roep, heb ik soms 4 namen nodig voordat ik de juiste te pakken heb (zou dat de leeftijd zijn?). Voor mijn gemak had ik bedacht om de nieuwe pup maar weer Bobby te noemen net zoals onze vorige Smous. 
De kinderen vonden dat helemaal geen goed idee, er is maar één Bobby... en eigenlijk is dat ook zo. 
Op een reclamespotje van de LOI komt een golden-retriever pup voorbij en die heet Bruno, zo kwam Tanja op het idee dat onze nieuwe hond Bruno moet heten. In eerste instantie vond ik het echt helemaal niks. Dat is een naam voor een grote, stoere, bruine hond en niet voor zo'n schattige Hollandse Smous. Zo langzaam maar zeker ben ik zo aan de naam gewend geraakt dat ik besloten heb dat onze nieuwe hond dus ook echt Bruno gaat heten. Het is in elk geval een echte hondennaam, er is niet veel kans dat ik iemand (mens) leer kennen die zo heet :-$ . 
Gisteren op mijn werk werd ik verrast met het eerste cadeautje voor onze nieuwe pup Ingrid bracht een mooi eet- drinkbakje mee voor hem. Dat is om hem alvast welkom te laten voelen en zodat ik niet elke keer alles hoef mee te sjouwen als ik Bruno mee neem. Want ik mag hem op donderdag en vrijdag als ik Winterswijk werk namelijk mee nemen. In het begin kan ik hem natuurlijk niet de hele dag alleen thuis laten en dit is toch een geweldige oplossing! Ook heb ik al een grote doos onder mijn bureau staan waar hij straks lekker in kan slapen. 
Zondag gaan we met zijn allen weer even kijken hoeveel of hij al gegroeid is en volgende week ga ik lekker shoppen voor de echte uitzet :) 
Wordt vervolgd 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten