woensdag 4 maart 2009

Woensdag

Even weer een update van de avonturen van Bruno. 
Hij heeft nu het rennen door de tuin ontdekt. In het begin bleef hij angstvallig op de stoep. Ik had een grote voetbal gepakt en was daar samen met hem mee aan het spelen . Op een gegeven moment rolde de bal op het gras en toen bleef hij aan de kant staan omdat hij niet met zijn pootjes op het nog natte gras durfde (zo leek het). 
Dat was maar een paar keer en toen had hij door dat je op het gras nog fijner kunt rennen en over de kop rollen. Hij is nu niet meer te houden als we naar buiten gaan. 
Meestal als hij zijn slaap uit heeft til ik hem uit de bench en dan breng ik hem naar het plekje voor de p&p. Hij bleef gewoon heel rustig in mijn armen en deed daarna wat hij moest doen. Als we dan weer terugliepen (aan de lijn) rende hij heel hard om maar zo snel mogelijk naar binnen te kunnen. Nu spartelt hij zelfs al op de heenweg tegen, zo gauw als hij het gras ziet wil hij rennen. Daar trap ik natuurlijk niet in (eerst p&p), maar het is wel grappig om te zien hoe snel of hij alles doorheeft. 

Zondag had ik even de kamer gestofzuigd, toen hij in de bench lag. Hij vond het wel raar en keek heel nieuwsgierig naar wat ik en het apparaat aan het doen waren. Gisteren vond ik het ook even nodig om te stofzuigen en ik dacht; hij weet wat het is dus ik doe het gewoon terwijl hij rondloopt. Eerst zat hij heel nieuwsgierig aan het mondstuk te snuffelen en ook vond hij het grappig dat het ding steeds zo heen en weer ging. Wat er precies gebeurde weet ik niet, in een keer sloop hij naar de bench en meteen begon hij daar te poepen, echt zonder aanleiding. Ik heb hem meteen opgetild en naar buiten gedaan. Daarna alles opgeruimd en verder het stofzuigen afgemaakt toen hij in de bench lag. 
Dat was de eerste keer dat hij in de bench iets deed. Vanmorgen toen ik wakker werd en hem wilde uitlaten, lag de hele bench weer vol. Hij had helemaal niet gepiept of zo, dus ik snap er niks van. Gisteren (en daarvoor ook al) had hij wel last van zijn darmen, heeft nog steeds diarree, al leek het wat beter te worden. 
Misschien heeft het allemaal toch met de brokjes te maken. Vanaf vanmorgen ga ik over op het voedingsschema wat ik indertijd ook bij Bobby gebruikt heb. Hopelijk gaat het dan allemaal beter. 

Het slapen gaat nog steeds perfect. We (Karin) laten hem om half 11 uit en dan gaat hij de bench weer in (eigenlijk slaapt hij bijna de hele avond) en ik hoor hem de hele nacht niet. ’s Morgens om 6 uur (gisteren was het zelfs half 7 ) haal ik hem er dan uit en tot aan vanmorgen ging dat elke keer goed. Morgenvroeg moet ik maar weer even extra alert zijn en gewoon 6 uur aan houden. Want die ongelukjes zijn natuurlijk niet leuk, ook niet voor hem denk ik. 

Gisterenmorgen toen ik terugkwam van mijn werk, (ik was iets langer weggebleven dan gepland) was hij helemaal wild in zijn bench aan het stoeien met zijn kussen en het kratje wat ik er in gezet heb om de ruimte de eerste tijd wat te verkleinen (advies van Klaske, dank je!). En nu heeft hij dus ontdekt dat het wel lekker is om aan de hoekjes van het kussen te knabbelen. Hopelijk leer ik hem dat snel af, want dat ziet er natuurlijk n iet uit, van die afgeknaagde kussens. Ik geef hem trouwens wel een kauwbot in de bench, maar soms heeft hij dus toch andere voorkeuren. 
Verder is hij altijd heel rustig in de bench, hij slaapt daar voornamelijk maar ik zet hem er tussendoor ook wel eens in en soms loopt hij er ook uit zichzelf naar toe. 

Nieuwste leuke spelletje is dus met de grote voetbal buiten rennen en rollen. Zijn meest favoriete plekje is toch bij een van ons op schoot, lekker doezelen. 
Maar ook binnen spelen met de bal en het piepbeest zijn nog steeds helemaal ‘je-van-het’ voor Bruno! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten