zondag 1 maart 2009

Zondag

Het slapen gaat al veel beter. Er komt geen h&p-concert meer als hij in de bench ligt. Eerst laat ik hem op schoot een beetje indoezelen en dan leg ik hem in de bench en slaapt hij gewoon verder. De tweede nacht werd hij om 3 uur wakker en heb ik hem uitgelaten. Hij deed netjes alles buiten, daarna de bench in en hier huilde hij heel even. Dat ging snel over nadat ik even bij hem was blijven zitten. Hij heeft tot 6 uur geslapen, weer eruit en even eten en spelen. Toen nog weer tot 8 uur geslapen (en ik ook). Het was zaterdag en dat wist ons slimme hondje natuurlijk :-) 

Vrijdag ging het met de poepjes en plasjes (p&p) heel goed. Het gebeurde maar één keer dat hij per ongeluk binnen iets deed. Zaterdag was dat jammer genoeg wat minder. Hij had diarree en misschien kwam het daar wel door, wie weet… :-? ? 

Zaterdag kwamen Tom en Steven langs om Bruno te bewonderen. En dat vond Bruno natuurlijk heel leuk. Eindelijk iemand van ongeveer zijn eigen formaat waar hij achteraan kon rennen :dog: en tegen op springen. Tom vond dit wat minder, hij was heel erg bang. Steven de bink durfde het zelfs om met Bruno te gaan spelen. Dat betekent dat hij af en toe een speeltje aan Bruno gaf. Omdat Bruno hierop een beetje te enthousiast reageerde, maakte Steven elke keer dat hij weer uit de buurt van Bruno kwam. Dat lokte Bruno natuurlijk uit om achter Steven aan te rennen en tegen hem te blaffen. Als Steven dan weer ‘veilig’ op de stoel of op de bank zat, was hij wel heel trots :thebest: op zichzelf omdat hij ‘met Bruno gespeeld had’. 
Tom vond het heel eng. Toen Bruno in de bench lag te slapen durfde hij wel in de buurt (op 1 meter) van de bench te komen en vond hij de puppy ook echt lief. “Bruno – slaap – moe“, kon hij al zeggen. Maar als Bruno zich alleen maar omdraaide, dan vloog Tom in paniek in de armen van mamma Nienke. Tijdens het eten zat Tom in de kinderstoel, en Bruno was onder die stoel naar de riempjes (van de kinderstoel) aan het happen. Af en toe raakte hij dan de voet van Tom aan :'( . Hierdoor verdween Tom’s eetlust à la minute en hij wilde alleen nog maar op schoot zitten. 

De nacht van zaterdag op zondag was helemaal perfect. Hij lag om 23 uur al te slapen. Om 4 uur werd ik wakker en was verbaasd dat ik nog niks had gehoord. Ik heb nog even gewacht of er echt geen geluid kwam en heb toen nog tot 6 uur geslapen. Bruno jankte een heel klein beetje en ik heb hem opgepakt en even buiten gezet. Daarna wat te eten gegeven en even gespeeld. Hij werd meteen al weer slaperig en toen heb ik hem maar weer in de bench gestopt en daar heeft hij nog tot 8 uur geslapen.Dat kwam natuurlijk omdat het zondag is, lekker uitslapen. 


We hebben ontdekt dat Bruno ervan houdt om lekkere wilde spelletjes te doen, vooral met een oud badlaken. Daar rent hij achteraan en hapt hij in, soms wordt hij er helemaal ingerold. 



Verder vindt hij het erg leuk om op schoot te liggen en dan in slaap te vallen. 


Hij heeft al veel speeltjes gekregen, o.a. een piep-varkentje, die vindt hij helemaal geweldig. Daarmee gaat hij zelfs al apporteren (er achteraan rennen en dan weer terugbrengen). 
In de bench geef ik hem nu een kauwbot, omdat hij vanmorgen begon met het bijten in zijn kussen. Dat hielp meteen, ik hoop dat hij zo slim blijft, want dan leert hij alles wel gemakkelijk. 
Het eten gaat steeds beter. Het water zit nu in de gewonen drinkbak en daar gaat hij, nog wel voorzichtig, maar toch geregeld naar toe om een paar slokjes te nemen. De brokjes week ik nog in water en doe ik in het kleinere dessertschaaltje. Als ik het er neer zet dan eet hij alles achter elkaar op. 

Volgende keer het vervolg op de belevenissen van en met Bruno.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten